Dr. Stanley Coopersmith

پرسشنامه تست اعتماد به نفس براساس نظر کوپر اسمیت

Dr. Aaron Beck Depression Inventory is one of the most valid depression questionnaires

تست اعتماد بنفس کوپر اسمیت در 30 سوال پنج گزینه ای طراحی شده است که در نهایت میزان اعتماد بنفس شما را در سه سطح بالا ، متوسط و پایین نشان می دهد. قبل از انجام این تست لازم می دانم که مطلبی کوتاه در زمینه تعریف و اهمیت اعتماد بنفس بخوانید تا به ضرورت وجود اعتماد بنفس در زندگی تان پی ببرید.

اعتماد به نفس ابزاری است که ‌می‌توانید در زندگی روزمره برای هر کاری مثل افزایش اطمینان به خود، مدیریت ترس‌ها و انجام کارهایی که واقعا برایتان مهم هستند، از آن استفاده کنید، اما تعداد کمی از افراد می‌دانند اعتماد به نفس مثل یک عضله است و برای تقویتش باید همیشه از آن استفاده کرد، یعنی اگر آن را به کار نبرید، تحلیل خواهد رفت.

تعریف ما از اعتماد بنفس این است : داشتن باورهای ذهنی درست نسبت به توانایی و مهارت های خودمان. یعنی باور کنیم که ما توانایی ها و مهارت های لازم برای انجام کاری را داریم. ممکن است فردی هنگام رانندگی اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، اما همان شخص وقتی می‌خواهد در جمع صحبتی بکند، دچار استرس و اضطراب می‌شود. پس امکان دارد که در زمینه ای دچار اعتماد به نفس بالایی باشیم و در زمینه ای دیگر دقیقاً برعکس آن باشیم.

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
لطفا اعداد را انگلیسی وارد نمائید.